Poslední aktualizace 2017. září 09. 12:09
Pit lane

Doporučuji poštou! zavřít

Nové díly pro Mercedes nejspíš až po Singapuru

9. 9. 2017 - Tým očekává, že dominanci v Monze vystřídá těžký víkend v ulicích města.

Mercedes pracuje na nových dílech pro svůj letošní W08 s cílem zlepšit výkonnost na okruzích vyžadujících větší přítlak. Valtteri Bottas se však domnívá, že balíček nebude hotov včas pro nasazení do nadcházející Velké ceny Singapuru. Už proto se očekává, že ačkoliv Lewis Hamilton vyhrál tři z posledních čtyř závodů a letos poprvé se dostal do čela šampionátu, Ferrari v ulicích Singapuru může Mercedesu vrátit úder.

„Jedeme do Singapuru s vědomím, že to tam pro nás může být těžké,“ řekl Bottas. „Na okruzích, které vyžadují velký přítlak, jsme viděli, že Ferrari je opravdu silné, stejně tak v horkých závodech se zdá, že jsou opravdu silní. I Red Bull může být vážně dobrý.

Máme ještě dost práce s balíčkem na vysoký přítlak. Nějaké díly jsou na cestě, ale pro Singapur ještě úplně ne. Bude to výzva a my si nemyslíme, že budeme v Singapuru favority.“

Bottas ocenil pokrok, který se jeho týmu podařilo učinit v Monze. Spolu s Hamiltonem si na domácí půdě pro Ferrari dojeli pro dominantní dvojité vítězství. Fin však nečeká, že by tento posun měl automaticky znamenat výhodu také pro Singapur.

„Auto bylo dobře vyvážené a my jsme odvedli opravdu dobrou práci na jeho nastavení,“ řekl. „Jenže (Monza) je tak odlišná od jakékoliv jiné trati, takže se na to nemůžeme spoléhat, říkat ‚OK, teď jsme našli něco, co nám pomůže ve zbytku roku‘. Takhle o tom nepřemýšlíme.“

Také šéf týmu Toto Wolff věří, že se Mercedesu podaří překonat své problémy, které dosud na klikatých tratích má, podotýká však, že Singapur mu bude vyhovovat daleko méně než Silverstone, Spa nebo Monza.

„Stále se domnívám, že jsou určité vlastnosti okruhů, které našemu autu svědčí, nebo ne, a letos je vidět, že pomalé, klikaté tratě spíše seděly Red Bullu a Ferrari,“ řekl. „Pro náš vůz byla dobrá vysoká rychlost.

No, já si nemyslím, že je to pravidlo, které nelze prolomit. Jde o to porozumět autu a čím více s ním jezdíme, tím více se o něm dozvídáme. V Monze bylo vidět, že v pomalých zatáčkách jsme neměli žádné problémy. Nicméně i tak čekám, že to pro nás (v Singapuru) bude náročnější víkend než Monza, Spa nebo Silverstone, právě kvůli té charakteristice.“

gpf1.cz