Poslední aktualizace 2017. srpna 12. 12:32
Pit lane

Doporučuji poštou! zavřít

FIA zavedla Halo kvůli tlaku ze strany Mercedesu

12. 8. 2017 - Mercedes zatlačil Mezinárodní automobilovou federaci do kouta a donutil ji tak nasadit ochranu hlavy závodníka, nazvanou Halo, už pro rok 2018.

Alespoň takový je pohled Christiana Hornera, šéfa Red Bullu. Ten se netají tím, že není zastáncem takzvané „svatozáře“, která se příští rok objeví na vozech F1. Zatímco aktuálně se hovoří spíše o tom, zda Halo je dobré nebo špatné pro formuli 1 z hlediska bezpečnosti, právě Horner nabídl neméně zajímavé, avšak trochu odlišné prohlášení – týkající se Mercedesu.

„Mercedes přišel s konceptem Halo a tím dostal Mezinárodní automobilovou federaci do těžké pozice. Kdyby se stala nehoda a vozy neměly Halo, které může zachránit život, z právního hlediska by bylo těžké odůvodnit, proč nebylo nasazeno, když bylo k dispozici,“ zamýšlí se Horner.

„Proto jsme v Red Bullu vyvinuli Aeroscreen (Štít) – chtěli jsme se pokusit vyřešit problém ochrany hlavy jezdce estetičtěji než touto ‚žabkou‘,“ naráží Horner na svým způsobem vtipný vzhled Halo. „FIA je ale teď zahnána do kouta s Halo, jiná možnost není.

Moje obava je taková, že pokud toto zařízení bude na všech závodních formulích až po motokáry, kde se to zastaví? Myslím, že v jistém bodě jako závodní jezdec musíte akceptovat rizika,“ dodává Christian Horner. Zároveň by si přál návrat k technologicky jednodušším spalovacím motorům V10 nebo V12.

gpf1.cz